onsdag 13 oktober 2010

En helg och ont i magen

Helgens äventyr var många. Vi har tillsammans med norskorna utforskat poolen på YMCA, vi har varit ute och dansat på Laliga och haft en bakissöndag med frappuccino och hamburgare på Kilimanjaro coffe launge. 

I början av veckan var jag och Anita på den andra medicinavdelningen. Den handledaren som jag blev tilldelad, Lotto, var en barsk äldre kvinna som genast började kommendera mig att utföra diverse uppgifter. På grund av smittorisk och mina etiska principer vill jag inte hantera PVK eller ta blodprover. Jag smög omärkt därifrån och rondade tillsammans med Karolina och tre andra doktorer på medicin 1. Ronden tog extremt lång tid så jag smög därifrån oxå. 

I huset bor nu två tyskar och en holländare, läkarstudenter. Trevligt folk. 

Efter helgen har jag haft ganska otrevligt ont i magen men det börjar ordna till sig tror jag. Är ju omringad av sjuksköterske- och läkarstudenter som alla är måna om att vi absolut ska undvika att bli inlagda här. 

Tyvärr funkar det inte att ladda upp bilder för tillfället, återkommer!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra målsättning att hålla sig från att själv hamna i sjuksängen. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du håller på dina etiska principer och dina riskbedömningar. Låt det sitta som en smäck under hela din praktiktid och resten av livet. Bra jobbat och prioriterat gumman! Sköt om dig och hoppas lilla magen bättrar på sig snart, skriver monstermoster.

    SvaraRadera